Sumber foto : winda sagala
Di pesta pernikahan adat batak pasti kita temukan sederetan orang duduk berpasang-pasangan di panggung dekat mempelai. Adapun mereka yang duduk di kursi tersebut adalah keluarga terdekat dengan urutan sbb:
Di pesta pernikahan adat batak pasti kita temukan sederetan orang duduk berpasang-pasangan di panggung dekat mempelai. Adapun mereka yang duduk di kursi tersebut adalah keluarga terdekat dengan urutan sbb:
Sisi Kanan Mempelai Pria : Natoras (ayah-ibu), Pamarai (saudara laki-laki ayah mempelai pria/abang atau adik ayah mempelai pria, Simanggokhon
(saudara laki-laki mempelai pria/abang yang sudah berkeluarga atau anak
laki-laki dari saudara ayah mempelai pria), urutan berikut adalah
keluarga terdekat yakni adik dari Pamarai atau adik dari Simanggokhon.
Demikian halnya dengan yang duduk di sisi kiri mempelai wanita: Pamarai /Sijalobara (saudara laki-laki ayah mempelai wanita/abang atau adik ayah mempelai wanita, Simandokhon/Simanggokhon
(saudara laki-laki mempelai wanita/abang yang sudah berkeluarga atau
anak laki-laki dari saudara ayah mempelai wanita), urutan berikut adalah
keluarga terdekat yakni adik dari Pamarai atau adik dari Simanggokhon
Sesungguhnya peran dan tanggung jawab Pamarai dan Simanggokhon (dari pihak pria) sangat berat yakni :
Pamarai :
- Bertanggung jawab atas jalannya seluruh acara dengan baik, tertib dan lancar. Pamarai yang bertanggung jawab dan berurusan dengan dongan tubu, parhata dan mengerahkan boru untuk marhobas.
- Memastikan dan mengingatkan hasuhuton perihal sinamot dan bertanggung jawab atas ketersediaan semua amplop todoan dohot panandaion, amplop pinggan panganan sesuai dengan yang telah disepakati, termasuk kehadiran & kesiapsiagaan napasahat todoan sesuai daftar.
- PAMARAI mandok hata patujolo ni mangido pangurupion/manjalo tumpak , songonon ma hatana si dohonon ni pamarai: Hamu angka na huparsangapi hami, amanta raja dohot inanta soripada, Di hamu dongan tubu nami, dongan sahuta, aleale, tarlumobi ma dihamu borunami dohot berenami, tung hirim si tutu do rohanami di ungkap ni roha mu mangurupi hami, songon nidok ni umpama: sisolisoli uhum siadapari gogo, nunga rade hami di son laho manjalo tumpak, panungkolionmu dihami na pangolihon anaknamion, ro ma hamu mamboan tumpak mu nunga rade hami manjalo. Songoni ma nang di hamu horong ni Hula-hula dohot Tulangnami songon nidok ni umpama ma dohonon nami: Dangka do dupang, Amak do rere, Amang do Tulang, Anak do ia Bere’ Molo tung ungkap roha ni Raja i naeng manumpahi hami di pangoli ni Anaknami Beremuna on, las ma rohanami manjalo. Mauliate ma parjolo hupasahat hami. (langsung mangido musik – Songoni ma di hamu parmusik nami ala naeng manjalo tumpak pangurupion ma hami sian Dongan Tubu nami, Boru dohot Bere, suang songon i nang ale-ale dohot dongan sahuta nami, asa baen damang ma musik na hombar tu si, Botima)
- catatan: sasintongna ingkon PAMARAI
do namanggora tingki laho manjalo tumpak dohot na mandok maulitae tu
angka na pasahat tumpak dung sidung na manjalo tumpak, alana
PAMARAI ima Suhut Paranak, na manjalo Tumpak sian angka Sisolhotna, molo
tumpak ringgit di pamasuk ma i tu Puro, molo tumpak dorbia dipamasuk ma
tu Lobu. Ibana do melapor tu Suhut Sihabolonan taringot tu jumlah ni
Ringgit dohot Dorbia sian Tumpak ni angka Sisolhot. Jadi laos PAMARAI do
annon na mangalehon kesempatan tu parumaen laho sahali manjomput amplop
tu nasida, dungi pasahathon ni pamarai ma tumpak i tu inanta hasuhuton.
Namun kenyataan sering kita perhatikan di pesta unjuk Pamarai dan
Simanggokhon tidak menjalankan peran dan tanggung jawabnya bahkan
terkesan asal duduk manis dipanggung. Manjalo tumpak pe protokol na ma
namandok hata huhuasi jala na mangalehon kesempatan tu parumaen laho
manjomput amplop sian tumpak ipe laos protokol i nama tong, songon i na
pasahathon tu inanta hasuhuton.
Simanggokhon:
- Bertanggungjawab dan memastikan kehadiran dari para undangan termasuk memastikan tersedia tempat duduk bagi mereka (tarlumobi inganan hundulan ni horong ni Hula-hula & Tulang)
- Bertanggungjawab atas pendistribusian dan pembagian konsumsi & logistik.
- Memastikan kesiapsiagaan sijalo ulos sesuai daftar sijalo ulos.
Diluar tugas utama Pamarai &
Simanggokhon tersebut maka selebihnya akan menjadi tugas dan tanggung
jawab paidua ni suhut termasuk membacakan daftar dengke siuk (hujalo
hami do dengke siuk sian …….. dst), dan menjadi penghubung dengan
protokol dan raja parhata. Artinya paidua ni suhut lah yang menjai
koordinator lapangan pelaksanaan ulaon unjuk dan dibawah koordinasi dari
Pamarai dan Simanggokhon. Note: suhut (orang tua mempelai pria)
seyogyanya hanya duduk tenang dan senyum manis, segala hal harus bisa
diatasi dan di selesaikan oleh tiga serangkai Pamarai, Simanggokhon,
Paidua ni Suhut.
Pertanyaannya siapakah paidua ni suhut
tersebut ? Paidua ni suhut ialah keluarga terdekat suhut sihabolonan
yang tidak duduk di panggung yakni anak dari bapa tua atau bapa uda dari
suhut sihabolonan yang memang telah disepakati dalam tonggo saripe
untuk menjadi berperan sebagai paidu ni suhut. Contoh : jika saya
pangolihon anak dan ulaon tersebut di Jakarta ini, maka di tonggo saripe
akan kami tetapkan siapa yang duduk di panggung. Pamarai (abang A.
Tamado), Simanggokhon (Tamado-dalam konteks ini kita anggap sudah
berkeluarga), maka paidua ni suhut adalah diantara abang Willem
Sitorus, Sahat Pardomuan Sitorus, atau Muji Sitorus (baca juga tarombo penulis – click kategori administrator, lihat silsilah administrator)
Sampe Sitorus /br Sitanggang (A.Hitado Managam Sitorus)
(Dirangkum dari berbagai sumber termasuk panuturion ni angka natua-tua)
No comments:
Post a Comment